El lugar de encuentro de los católicos en la red
Ir a Catholic.net
Importante: Estos foros fueron cerrados en octubre de 2005, y se conservan únicamente como banco de datos de todas las participaciones, si usted quiere participar en los nuevos foros solo de click aquí.
Reflexiones personales de temas diversos

Regresar  |  Ve al Tema  |  búsqueda  |  Log In   Tema más Actual  |  Tema más Antiguo 
 Sobre los tres días oscuros
Autor: walburga (80.58.4.---)
Fecha:   06-23-05 17:05

Me gustaría que me informasen donde podría encontrar textos sobre este tema. Gracias y que Dios les bendiga.

Re: Sobre los tres días oscuros
Autor: Maru Courtney (68.101.244.---)
Fecha:   06-23-05 19:01

Puedes ir a

http://es.catholic.net/mariologiatodoacercademaria/572/2458/articulo.php?id=13416

Autor: corazones.org
La Virgen de Banneux
"Soy la Virgen de los Pobres... Crean en Mi, yo creeré en ustedes."

Ocho apariciones a la niña Mariette Beco
15 de enero - 2 de marzo de 1933, Bélgica.

Aprobada por la Santa Sede el 22 de agosto de 1949.

Que El Espiritu Santo nos Ilumine a TODOS!

Fecha:   06-25-05 14:35

Muchas gracias Maru. No conocía estas apariciones y me ha agradado mucho. Yo me refería al tema de los tres días oscuros que vendrán , debiendo cerrar ventanas y orar para salvarnos. De todos modos, gracias.

Autor: Maru Courtney (68.101.244.---)
Fecha:   06-26-05 20:44

Dentro de esa pagina, viene...

El momento: La Virgen ha elegido su hora, el momento de las apariciones no es al azar; fue el tiempo de un invierno particularmente rudo, riguroso. Las apariciones ocurrían en la oscuridad de la noche. La Virgen vino a los pobres para iluminar sus tinieblas. También pasó entre dos guerras mundiales y una grave crisis económica golpeaba al pueblo; Fue también el momento del terror y la muerte a través del mundo a causa de la guerra y el odio que imperaba en 1933.

Con el holocausto de la Segunda Guerra Mundial, muchos comprendieron que Nuestra Señora estaba preparando a Europa, y al mundo entero, para los días obscuros que vendrían. ¿AMAN USTEDES A MI HIJO? ENTONCES SACRIFÍQUENSE POR MI, CREAN EN MI, YO CREERÉ EN USTEDES. La vida cristiana es comunión en el amor. Exige correspondencia.

Que El Espiritu Santo nos Ilumine a TODOS!

Autor: grigio (201.143.18.---)
Fecha:   06-27-05 03:48

Estimada Walburga,
http://www.mdep.org/threedodEsp.html
aqui puedes encontrar algo, y tambien poniendo tres dias de oscuridad o apariciones marianas en el buscador de google.
Dios te bendiga...

Autor: grigio (201.143.18.---)
Fecha:   06-28-05 04:15

Estimada Walburga,
no quisiera dejar las cosas asi nada mas, por lo que te hago una aclaracion, no todo lo que leas sobre estos tres dias es confiable, asi que ten cuidado.
Dios te bendiga....

Autor: José Antonio Guerrero (201.128.59.---)
Fecha:   06-28-05 14:19

te dare una pagina confiable, es:

http://www.geocities.com/apocalipsis_mariano/index

emtra ahi, es de primera linea y es la mas completa, su autor tiene autoridad moral de los temas que maneja. Saludos

No te dejes vencer por el mal, antes bien vence el mal con el bien

Autor: adelina (201.129.91.---)
Fecha:   06-28-05 15:58

Se supone que es un castigo de Dios durante solamente las velas benditas podràn encenderse,, ninguna otra cosa, que durante èstos dìas el Altìsimo mandarà distintos castigos como fuego en el cielo y miles de personas no preparadas moriràn como en tiempos de Noè, que èsto servirà de advertencia de Conversiòn.

Algunos mìsticos (hay un documento que anda circulando donde dice que el padre Pìo enseñò esto que no es cierto), bueno, èstos mìsticos han hablado sobre èsta tribulaciòn, pudieron haber tomado la idea del Exodo 10,21-22 Cuando Dios mandò esta plaga a los egipcios cuando solamente las làmparas de los judìos se encendìan, de cualquier modo :

ESTO NO ES UNA ENSEÑANZA OFICIAL DEL MAGISTERIO DE LA IGLESIA

Ven Señor Jesùs! (Ap 22,20)

Fecha:   06-28-05 16:23

..."Veràn el rostro del Señor y tendràn su nombre en la frente. Y no habrà mas noche y No necesitaràn luz de làmpara, ni de sol, porque el Señor Dios alumbrarà sobre ellos y reinaràn por los siglos de los siglos..." (Apocalipsis 22,4-5)

Autor: PIGHIN CELSO ESTEBAN (200.82.54.---)
Fecha:   06-28-05 21:20

Por más "velas" que encienda... por más que cierre la puerta de mi casa... de nada vale, si no abro la de mi corazón, para darle entrada a la Vida!... verdad?
A las revelaciones privadas se deben leer con precauciòn y ver su sentido figurativo...
La "noche" es la falta de Fe... Al no creer en la Luz, estamos a oscuras... Jesús dice que debemos andar de día... creyéndole a El!.. El es la Luz!
Y del resto... El se encarga! para qué angustiarnos?..

Hay una monjita, santa, que se pasó casi toda su vida "en la oscuridad"... en su "noche oscura", y su perseverancia y humildad, le valió que la proclamen santa!!!
Muchos de nuestros días son y pueden ser oscuros... llenos de negros nubarrones atemorizantes... Pero, nuestro Dios es la Columna de fuego que nos acompaña en la noche... y la Nube que nos resguarda del sol en pleno día...
Aleluia!..
Saludos a todos y que la "Luz" nos ilumine!!! alejando de nosotros toda tiniebla!

Autor: grigio (201.143.14.---)
Fecha:   06-29-05 02:24

Bien dicho Esteban...

Fecha:   06-29-05 02:29

Mensajes al padre Pio sobre los tres dias de oscuridad:

Father Pio

NEW YEAR'S EVE 1949 -
My son, My son, I have been longing for this hour in which I again shall reveal to you the great love of My heart. My love for man is very great, especially for those who give themselves to Me. They are My refuge and My consolation in the many and terrible irreverence which I receive in the Sacrament of My love.
Pray and make reparation to Me. Admonish others to do the same because the time is near at hand in which I shall visit my unfaithful people because they have not heeded the time of My grace. Persevere in prayer, so that your adversary shall have no dominion over you. Tell My people to be prepared at all times, for My judgment shall come upon them suddenly and when least expected-and not one shall escape My hands, I shall find them all! I shall protect the just. Watch the sun and moon and the stars of the Heavens-when they appear to be unduly disturbed and restless, know that the day is not far away. Stay united in prayer and watching until the angel of destruction has passed your doors. Pray that these days will be shortened.

My beloved, have confidence. I am in the midst of you. My Kingdom shall be glorified and My Name shall be blessed from the rising of the sun unto the setting thereof; and to My Kingdom there shall be no end.

JANUARY 23, 1950 - Pray! Make reparation! Be fervent and practice mortifications. Great things are at stake! Pray! Men are running toward the abyss of Hell in great rejoicing and merry-making, as though they were going to a masquerade ball or the wedding feast of the devil himself! Assist Me in the salvation of souls. The measure of sin is filled! The day of revenge, with its terrifying happenings is near -- nearer then you can imagine! And the world is seeping in false security! The Divine Judgment shall strike them like a thunderbolt! These Godless and wicked people shall be destroyed without mercy, as were the inhabitants of Sodom and Gomorra of old. Yes, I tell you their wickedness was not as great as that of our human race today!

JANUARY 28, 1950 - Keep your windows well covered. Do not look out. Light a blessed candle, which will suffice for many days. Pray the Rosary. Read spiritual books. Make acts of Spiritual Communion, also acts of love, which are so pleasing to Us. Pray with outstretched arms, or prostrate on the ground, in order that many souls may be saved. Do not go outside the house. Provide yourself with sufficient food. The powers of nature shall be moved and a rain of fire shall make people tremble with fear. Have courage! I am in the midst of you.

FEBRUARY 7, 1950 - Take care of the animals during these days. I am the creator and preserver of animals as well as man. I shall give you a few signs beforehand, at which time you should place more food before them. I will preserve the property of the elect, including the animals, for they shall be in need of sustenance afterwards as well. Let no one go across the yard, even to feed the animals-he who steps outside will perish! Cover your windows carefully. My elect shall not see My wrath. Have confidence in Me, and I will be your protection. Your confidence obliges Me to come to your aid.

The hour of My coming is near! But I will show mercy. A most dreadful punishment will bear witness to the times. My angels, who are to be the executioners of this work, are ready with their pointed swords! They will take special care to annihilate all those who mocked Me and would not believe in My revelations.

Hurricanes of fire will pour forth from the clouds and spread over the entire earth! Storms, bad weather, thunderbolts and earthquakes will cover the earth for two days. An uninterrupted rain of fire will take place! It will begin on during a very cold night. All this is to prove that God is the Master of Creation.

Those who hope in Me, and believe in My words, have nothing to fear because I will not forsake them, nor those who spread My message. No harm will come to those who are in the stated of grace and who seek My mother's protection.

That you may be prepared for these visitations, I will give you the following signs and instructions: The night will be very cold. The wind will roar. After a time thunderbolt will be heard. Lock all the doors and windows. Talk to no one outside the house. Kneel down before a crucifix, be sorry for your sins, and beg My Mothers protection. Do not look during the earthquake, because the anger of God is holy! Jesus does not want us to behold the anger of God, because God's anger must be contemplated with fear and trembling.

Those who disregard this advice will be kill instantly. The wind will carry with it poisonous gases which will be diffused over the entire earth. Those who suffer and die innocently will be martyrs and they will be with Me in My Kingdom.

Satan will triumph! But in three nights, the earthquake and fire will cease. On the following day the sun will shine again, angels will descend from Heaven and will spread the spirit of peace over the earth. A feeling of immeasurable gratitude will take possession of those who survive this most terrible ordeal, the impending punishment, with which God will visit the earth since creation.

I have chosen souls in other countries too, such as Belgium, Switzerland, Spain, who have received these revelations so that other countries also may be prepared. Pray Rosary, but pray it well, so that your prayers may reach Heaven. Soon a more terrible catastrophe shall come upon the entire world, such as never before has been witnessed, a terrible chastisement never before experienced!

How unconcerned men are regarding these things! Which shall so soon come upon them, contrary to all expectations. How indifferent they are in preparing themselves for these unheard of events, through which they will have to pass so shortly!

The weight of Divine balance has reached the earth! The wrath of My Father shall be poured out over the entire world! I am again warning the world through your instrumentality, as I have so often done heretofore.

The sins of men have multiplied beyond measure: irreverence in Church, sinful pride committed in sham religious activities, lack of true brotherly love, indecency in dress, especially at summer resorts . . . The world is filled with iniquity.

This catastrophe shall come upon the earth like a flash of lightning! At which moment the light of the morning sun shall be replaced by black darkness! No one shall leave the house or look out a window from that moment on. I Myself shall come amidst thunder and lightning. The wicked shall behold My Divine Heart. There shall be great confusion because of this utter darkness in which the entire earth shall be enveloped, and many, many shall die from fear and despair.

Those who shall fight for My cause shall receive grace from My Divine Heart; and the cry: "WHO IS LIKE UNTO GOD!" shall serve as a means of protection to many. However, many shall burn in the open fields like withered grass! The Godless shall be annihilated, so that afterwards the just shall be able to start afresh.

On that day, as soon as complete darkness has set in, no one shall leave the house or look from out of the window. The darkness shall a day and a night followed by another day and night, and another day-but on the night following, the stars will shine again, and on the next morning the sun shall rise again, and it will be SPRINGTIME!!

In the days of darkness, My elect shall not sleep, as did the disciples in the garden of olives. They shall pray incessantly, and they shall not be disappointed in Me. I shall gather My elect. Hell will believe itself to be in possession of the entire earth, but I shall reclaim it.

Do you, perhaps, think that I would permit My Father to have such terrible chastisements come upon the world, if the world would turn from iniquity to justice? But because of My great love, these afflictions shall be permitted to come upon man. Although many shall curse Me, yet thousands of souls shall be saved through them. No human understanding can fathom the depth of My love!

Pray! Pray! I desire your prayers. My dear Mother Mary, Saint Joseph, Saint Elizabeth, Saint Conrad, Saint Michael, Saint Peter and the little Therese, Your Holy Angels, shall be your intercessors. Implore their aid! Be courageous soldiers of Christ! At the return of light, let everyone give thanks to the Holy Trinity for their protection! The devastation shall be very great!

But I, your God, will have purified the earth. I am with you, have confidence!

Again and again I have warned men, and often have I given them special opportunities to return to the right path; but now, wickedness has reached its climax, and the punishment can no longer be delayed. Even though My Heart does suffer and bleed, yet for My Name's sake, I must deal this blow. Tell all that the time has come in which these things shall be fulfilled.

Fecha:   06-29-05 02:34

Todo concuerda con los mensajes de Akita Japon aceptados por la Iglesia y con muchas profecias de varios santos. Ademas concuerda de algun modo con los mensajes de Fatima, en especial el tercero pues asi lo dijo la Iglesia en la revision de esta aparicion.
Dios les bendiga....

Fecha:   06-29-05 02:40

Mensajes de la Virgen al hermano David Lopez sobre los tres dias de oscuridad:

The Blessed Virgin Mary's Message to Brother David

Do not be afraid about the three days of darkness that will come over the earth, because those who are living my messages and have a life of interior prayer will be alerted by an interior voice three days to one week before their occurrence.

My children must continue with repentance for their sins and pray more as I have recommended. They should get holy water, and blessed articles, and have a special devotion to the Sacred Heart of Jesus, having always a vigil light in front of Him.

They must be content with satisfying the basic necessities of life and be less dependent on material goods. The priests must not only take care of their own interior prayer life, but also develop the interior prayer life of all their parishioners. The same way they should avoid anyone who speaks about revolution and rebellion. The ones who speak about revolution and rebellion are the disciples of the antichrist.

I am sad for the religious of the West who have renounced their signs of consecration. They, especially, will be tempted by Satan and will not be able to resist the spiritual and physical attacks. They must return to a life of sanctity and obedience to Christ, my Son.

Do not be afraid of anything or anybody. Be filled with God's love by praying, reading Holy Scripture, and receiving the sacraments. I will be with you during the time of anguish, and my children may call on me for secure refuge. Those who are struggling to overcome recurring personal sin should not despair because God will take into account their desires and efforts to conquer their sins. Go in the Peace of God.

Impressions of Brother David with Further Information from the Blessed Virgin Mary

During these three days of darkness, there is not going to be one demon left in hell. All are going to be on earth. Those three days are going to be so dark that we will not be able to see our own hands before our faces.

In those days, the ones who are not in the state of grave are going to die of fright because of the horrible demons that they will see. The Virgin told me to close all the doors and windows and not to respond to anyone who calls from the outside. The biggest temptation we will have is that the devil is going to imitate the voices of our loved ones. She told me, 'Please do not pay attention because those are not your loved ones; those are demons trying to lure you out of the house.'

Regarding the places where I reside. At the beginning of those three days, there are going to be people trying to cross the river (the Rio Grande) but they can't do it because they cannot see and will drown. They will be so afraid that they will kill one another; they will die in a state of sin.

The Virgin told me that God has selected some people who are going to be martyrs at the beginning of the three days of darkness, but they should not be afraid because God will give them perseverance, and, after the martyrdom, the angels are going to take them body and soul into Heaven.

She insists that we pray to the Lord that those days will not come in the winter and that there are not pregnant women about to give birth; because if they come in winter, the cold will be intense, there won't be any artificial heat, and the women about to give birth won't have any medical assistance.

She gave me two graces that I cannot reveal to anybody. She also told me, 'The people should not try to look for signs and not waste time trying to figure out the date.' She told me this because she said there was a man predicting the exact date of the three days of darkness. When I asked the Virgin about this prophesy, she only said, 'Be careful of those who set dates.' We should not pay attention to dates. If we knew the date, people would live only waiting for the date and not convert for the love of God.

She told me that the hours of darkness will be exactly 72, and the only way to count them is with mechanical clocks, because there won't be any electricity.

After this purification, there will be spring. Everything will be green, and everything will be clean. The water will be crystal clear, even the water from the faucets in houses. There will be no contamination in the water, nor the air, nor the river. The most beautiful thing in is that the people are going to live off the land and work not to survive, but for love and mutual support.

The most important way to bring about this change is to come to conversion and live charitably today. Live in a state of grace. It is very important to form communities of fraternal alliances where you can have support from your brothers. The days of darkness are going to be very hard for single people and for the parents of the families that have adult children, because they will hear their voices outside.

The parents of the family, especially the fathers, must teach their sons and daughters to pray. During the hours of darkness, the children's prayers will be miraculous.

An Added Message to Priests

I want to add to the message for the priests. They have the responsibility to tell about these occurrences to all their parishioners, to give them strength and conversion, and to tell the parishioners not to fear. They have the obligation to pass this message and not to be afraid to communicate it, because the message has been revealed before to many holy saints, and we cannot lose any more time ignoring it. They should put all their emphasis in teaching people to convert, to pray with the Holy Spirit. They should also teach them not to be preoccupied with material goods, money, power, work, etc., because it is not worth it.

In the same way, they should preach how to prepare for death. It is important to preach about the final things for human beings; death, judgment, heaven, and hell. Preach expressly on the consciousness for sin and, especially, mortal sin with its deadly consequences.

The Lord prefers that we convert for love, but if it is necessary, for fear of punishment. Nonetheless, he will accept conversion all ways and will receive us because he loves us and wants our salvation. For love or for fear, the only thing that matters is that we give ourselves to him. The priests have the obligation to guide the people, especially by example of their lives of absolute dedication to Christ.

The Great Sign Prior to the Hours of Tribulation

Before the great tribulation, there is going to be a sign. We will see in the sky one great red cross on a day of blue sky without clouds. The color red signifies the blood of Jesus who redeemed us and the blood of the martyrs selected by God in the days of darkness. This cross will be seen by everyone: Christians, pagans, atheists, etc., as well as all the prepared ones (understand for prepared ones not only the Christians, because there are people who have never heard the Gospel, but also for those who have the voice of God in the sanctuary of their consciences) who will be guided by God in the way of Christ. They will receive grace to interpret the significance of the cross.

How Brother David Finally Came to Write this Message

I wrote the message of the Virgin on the 11th of September, 1987, and for almost a month I resisted doing it. I looked for people who would discourage me about giving this message, but nobody did. So, I went to my spiritual director, and he told me to write it, but I didn't.

On September 11, I went to San Antonio, Texas. I went a few days early to prepare for the visit of Pope John Paul II. My friends took me to a Shrine of Czetochowa, where I was praying before the Blessed Sacrament exposed in the chapel. About 11:40 a.m., I felt like the Lord was telling me to move from there and go to the main church (the chapel for the Blessed Sacrament is at the side of the main part of the church). So, I went and started praying the rosary before the statue of the Virgin of Guadalupe. It was 11:45 when, for no reason at all, I raised my eyes and perceived the statue coming alive. The statue then revealed some private things about my friends and called my attention to the fact that I had not yet done what she had asked me to do. Then she told me, 'I want you to write the message I gave you in Medjugorje before you forget, and I want you to take it to the Bishop to have it confirmed.' So, I thought, 'If what she told me about my friends is true, I will write the message, if not, no, I will remain silent.' I talked to my friends about what the Virgin had revealed to me about them and everything was true. So, I didn't have any more excuses; I decided to write.

Two weeks later, I went to the Bishop (Bishop John Joseph Fitzpatrick, now retired, Diocese of Brownsville, Texas) and I showed what I had written with the hope that he would not believe and disapprove but that didn't happen. He told me, 'David, these words are not new. This message is not yours and is not to keep. It is for the whole world, and I am not going to stop you from publishing these words, but be prudent because not everyone wants to accept nor understand. Certainly, there is no doctrinal, spiritual, nor moral error.' (Brother David expressively asks for us to understand that Bishop Fitzpatrick has not given his official endorsement to this message.)
This article is taken from the Medjugorje Newsletter, August 1992 from the Weible columns.

The Three Days of Darkness
These pages are compiled after a study of various quotations for Our Divine Lord, Our Blessed Mother, and a number of holy people such as Blessed Anna Maria Taigi (Rome), Padre Pio (Capuchin Priest, Italy), Pere Lamy (Priest, France), Elizabeth Canori-Mora (Rome), Sister Rosa Colomba Asdente (Italy), Father Nectou (Jesuit Priest, Belgium), Sister Palma D'Oria (Italy), Sister Marie Baourdi (Carmelite, France), Marie Julie Jahenny (France), Saint Hildegard (Germany), Marie Martel (Normandy), a Stigmatized Nun in Italy -- and others.

While our Holy Church gives no official pronouncement regarding these statements, yet when several people of 'proven holiness' and simplicity, widely separated, give similar prophecies, then the Church gives at least some credence to their sayings. As a certain priest has said, 'How else is God to speak to his people, except through revelation!'

What is written is not given to frighten, but only to warn so that we may prepare ourselves, sanctify our lives, and offer our good works to save souls for God. In any event, Holy Church always urges us to be in a State of Grace at all Times, to be ever prepared for a happy death so that we may be found worthy to enter Heaven and behold God face to face for eternity.

A number of people have requested that this compilation be made, therefore it is humbly offered, for the glory of God.

The Impending Signs

Increasing violent disturbances on land at sea and in the air: earthquakes, hurricanes, tornadoes, windstorms, cloudbursts, breaking of dams, overflowing of streams and seas, huge tidal waves, floods, unusual 'accidents' taking many lives, famines, epidemics, destruction, destitution, failure of crops, water and crops will change, becoming more 'polluted' and less nourishing.

Revolutions, downfall of government, dissensions, wars, confusion in high places, lack of respect for authority, treachery, corruption, brutalities, atrocities.

Breakdown of family life, immortality, adultery, infidelity, promiscuity, perversion and violence of youth, disobedience, lack of values, indecent nakedness of dress, countless sins and iniquities, people concerned only with eating, drinking, dancing, and pleasures.

Flaunting of Church laws, irreverence and immodesty in church, lack of attendance at church, neglect of holy conduct on Sundays, neglect of the sacraments, sinful pride in sham-religious activities, many 'religious' will fall away and take souls with them; enemies, persecution, suppression of the Church will increase and there will be many martyrs.

Lack of charity, heartlessness, indifference and lack of concern for our neighbour, people turning against each other, even in the bosom of their family, people proud in own knowledge and turning away from God.

Just glance at the daily newspapers to see clearly the above impending signs.

The Immediate Signs

The night will be bitterly cold, the wind will bowl and roar, then will come lightening, thunderbolts, earthquakes, the stars and heavenly bodies will be disturbed and restless. There will be NO light, but TOTAL BLACKNESS, utter dark will envelop the entire earth. This will come suddenly like a flash!

Not a single Demon will be left in Hell, hell will be emptied and every evil spirit will be released to roam over the earth and do all possible harm to souls. The evil ones will appear in the most frightening forms and will fill the air with pestilence and poisonous gases, there will be 'terrifying apparitions'. Many will die from fear and despair, the wicked people will behold the Divine Heart of Our Lord.

'My angels, who are to be the executioners of this work stand ready with pointed swords and they will take special care to annihilate all those who mock Me and would not believe in My revelations.'

Hurricanes of fires will rain forth from Heaven and spread over all the earth, fear will seize mortals at the sight of these clouds of fire, and great will be their cries of lamentation, many godless will burn in the open fields like withered grass. God's wrath will be poured out upon the whole world, the 'chastisement' will be terrible, such as never before, and will afflict the entire earth.

Satan will triumph in these awful days, and hell will appear to have gained possession of the world, but God will reclaim it, for even this chastisement is an act of God's mercy. He tells us not to pray against it, as it must come, but pray to save yourself and as many others as possible, and pray that these days may be shortened.

The Impending and the Immediate Signs

There are predicted two other occurrences, as additional and final warnings before the terror of the three-day darkness:
'A Prodigy during which time every soul will be shown exactly how they have offended God and to what extent. This will be a time of such intense personal suffering that many will 'wish' to die, but no one will.
'A Miracle similar to that at Fatima, a great wonder to convince many, predicted to take place on the Feast Day of a 'young martyr' of the 'Eucharist' but not on a holy day of Our Lady. The miracle will last for about a quarter of an hour and will be visible from Garabandal, Spain, and the surrounding mountains. Our Holy Father will see it no matter where he is at the time. This miracle will take place on a date which will be 'announced' eight days before. Afterwards, God will leave a sign in memory of it.

The Cross in the Sky

As late as 1965, the three days of darkness was spoken of again in a holy person in Europe: 'The Divine fire and the fire of hell will arrive and last during the days of darkness indicated by all the saints. My luminous cross will appear in the sky, it will be the sign that the final events are close, and will remind all of My terrible passion, so that they will have time to reflect, for I shall not punish the world without previous announcement. All will have time to comprehend the significance of that cross in the sky, and everyone shall see it. All will know, even those who 'reject' it, that this My cross will be the sign that a Redeemer came once to bring salvation and pardon. My cross will be honoured as never before.

What to do for Protection During the Three Days

As soon as you perceive the disturbed signs of the very cold night: Go inside, shut and lock all doors and windows, pull down the shades, keep doors and windows well covered, go and stay away from doors and windows. Do not look out, do not go outside for any reason, and do not talk to anyone outside. ANYONE WHO LOOKS OR GOES OUT WILL DIE IMMEDIATELY! The wrath of God is holy and He does not want us to see it.

*Light your blessed candles --
All will be black, and the only thing which will give light will be blessed wax candles: even these will not burn in the houses of the godless and scoffers. Once lit, nothing will put them out in the houses of the believers. Be sure to keep a supply of blessed wax candles in your homes -- also -- Holy Water to be sprinkled freely around the house, especially at doors and windows. Bless yourself and others with it. Drink it and anoint your 'senses' with it (eyes, ears, nose, mouth) and hands, feet and forehead.

*Keep on hand --
a sufficient supply of food, water, and blankets for those of your household and any visitors. Do not count on any utilities.

*Take care of your animals by --
leaving enough food and water outside for them to last these days. God will preserve the property of the elect, including their animals. It is assumed that house pets may be kept inside. Animals which have been petted or cared for by a blessed person receive a certain protection.

*Kneel down before a Crucifix and pray incessantly.
Pray with outstretched arms, or prostrate on the floor, pleading for many souls to be saved. Make acts of contrition, of faith, hope, and love. Make acts of Spiritual Communion. Read spiritual books.

*PRAY THE ROSARY--
with meditation on its mysteries, 'You must think more of the Passion of Christ.'

*Call upon God's Mercy,
and call upon Our Blessed Mother for He has given these times into the care of the Sorrowful and Immaculate Heart of Mary (under that title). 'No harm will come to those who are in the state of grace and seek My Mother's protection.'

*For Your Special Intercessors,
call upon the Holy Trinity, Holy Mary, Saint Joseph, Saints Peter and Paul, Saint Therese (the Little Flower), Saint Francis of Assisi, Saint Elizabeth of Hungary, Saint Conrad of Parzham, The Holy Angels, your own Guardian Angels, and Saint Michael the Archangel. The cry: 'Who is like unto God!' (the motto of Saint Michael) will serve as a protection to many.

Those who are caught travelling on the road and unable to get to shelter will die as martyrs and be taken to Heaven, if they are good. Some children and others will be taken to Heaven beforehand, to spare them the horror of these days.

'THOSE WHO DISREGARD THIS ADVICE WILL BE KILLED INSTANTLY'

These days of darkness have already been postponed by the increased prayers and the sacrifices of good people and through the intercession of our Blessed Mother. They may still be delayed, but in order to realize the merciful plan of God this world must be purified of its sin. It is predicted that these Three Days of Darkness will come and No one will escape the terror of these days.

'I will find them all.'

The Aftermath

After the three days of chastisement are over, there will be no ungodly persons left, the godless will be annihilated. Seventy-five percent of humanity will be destroyed, more men than women. Everyone left on earth will believe in God with all their hearts. The devastation will be astonishingly great, but the earth will be purified. The spiritual fervour of the early Christians will return, but there will be so few men left on earth. When all seems lost, then in a twinkling all will be saved, the sun will shine again and it will be as springtime, all fair and beautiful. The Holy Angels will descend from Heaven and spread the spirit of peace over the earth, and the just will be able to start life anew.

Some nations will disappear entirely and the face of the earth will be changed. There will be no more big business, huge factories and assembly lines which will sap men's souls and moralities. People will return to the land.

Our Holy Church will rise again, and religious communities will flower. A feeling of immeasurable gratitude will possess the hearts of those who survive this terrible ordeal and, upon the return of light, all should kneel down immediately and give thanks to the Holy Trinity for their protection, and Bless God. Then will follow the era of peace as promised by the Blessed Virgin at Fatima.

We Must Get and Remain in the State of Grace NOW

For we never know the day nor the hour when God may call us. We must let none of these signs turn us from our Holy Mother Church, but we must cling to our Holy Faith and Trust in God's Mercy. He has promised to protect the just. Do not offend Him by lack of trust.

'Those who believe my words and spread this message will have nothing to fear. Those who fought for my cause will receive Grace from My Divine Heart.'

There are always some who say they would rather not hear these things because they are frightening -- these people are like a person who does not want to be told when their house is burning down! Surely it is better to make the endeavour to sanctify ourselves and be saved, than to surrender our eternal happiness. God sent His Son to suffer and die for our salvation. He wants us all to behold His Holy Face for eternity.

We must be true Christians, fervent and zealous for souls. Respect and obey priests. Support our Holy Catholic Church, and not only with alms and occasional attendance, but with daily Mass and reception of Holy Communion, also with most faithful attendance at the various church devotions: Rosary, Novenas, Benediction of the Most Blessed Sacrament, Holy Hour and special devotions. We should particularly keep Our Lord company during days or nights of exposition, as prayers before the Blessed Sacrament are the most valuable of all and most beneficial to us.

We should pray wholeheartedly and steadily for our Holy Father, for priests, brothers, nuns, seminarians, postulants, and all those good people who work for our Holy Religion -- to give them courage and strength to go on in these evil times.

Love poverty, abhor possessions, relieve the poor. Jesus gave us only two commandments: Love God and Love each other. We must live these commandments in our daily lives. No one can carry hatred, bitterness, unforgiveness, ill feeling, gossip, backbiting or any such malice into Heaven. The more we truly love God and love our Neighbour, the more we shall be protected and given special graces.

Our Lord pleads for generous souls to offer themselves as victims for the salvation of many. This victim hood can be accomplished in countless ordinary ways: little mortifications, sacrifices and penances -- to curb the tongue of a curt remark, to suffer a headache or pain without speaking of it, never to complain about anything, to be silent when accused justly or unjustly, to deny our senses and appetites, etc. We are asked to make more reparation, as 'Many Souls are lost because there is no one to pray and make sacrifices for them. The prayers and reparation of faithful souls will work miracles!'

Discouragement is the finest tool of the devil, his opening wedge. Do not give in to it. Persevere in prayer, to keep your adversary from taking dominion over you. Remember that No one goes to hell unless he himself wills it. Think of that! You cannot be dragged down to hell without your own consent -- you yourself have to will to go to hell. Therefore, take courage and will to go to Heaven where God wants you.

We must have very great devotion and recourse to Mary -- especially to her Immaculate Conception and to her Immaculate Heart. Both Our Lord and Our Lady beg for many more Rosaries. 'Pray the Rosary, but pray it well, with meditation on the mysteries and with true devotion.' Our Lord said, 'Tell the people not nearly enough of them are praying the daily Rosary. They must pray the Rosary for the conversion of Russia.' Remember what the Blessed Virgin said at Fatima: 'In the end, Russia will be converted and there will be an era of peace.' Do not belittle the power of the Rosary. Gather together and pray in unison, in Christian charity. The Family Rosary, the Block Rosary, especially the Rosary in Church before the Blessed Sacrament. The Saintly Pope Pius XII said that 'Next to Mass, the Fatima Devotions are the most important.'

If you can, attend more than one Mass, have said or offer your Masses in honour of the 'Holy Spirit' and 'The Holy Angels' and 'The Immaculate Heart of Mary'.

We are urged to give much attention to the Holy Eucharist, to receive daily or frequent Holy Communion with great devotion and thanksgiving. We should keep our tongues pure and clean to receive Our Lord in a way most pleasing to Him (not stained by gossip or any malice.) Saint Teresa of Avila said, 'that we should be most careful of our tongue since it is the most privileged member of our body, the table on which we receive the True Body and Blood of Our Crucified Lord. Every effort should be made to receive Daily Communion because every Communion received in the state of grace not only strengthens you, but also strengthens the Mystical Body of Christ. Therefore, be generous in this effort, as we can easily understand that the neglect of Communion has the opposite effect.

It is best to become a 'tertiary' and thus gain the greatest spiritual benefits. The benefits of a tertiary are far above those of any association of confraternity, because the tertiary or oblate actually belongs to an established religious order of the Church. A number of orders offer this privilege: Franciscan, Dominican, Benedictine, Carmelite, Trinitarian, and others. Anyone can become a tertiary, male or female, married or single. A tertiary lives in the world, but endeavours to live a more holy life.

Let no one foolishly say that they are too bad for too ordinary to become a Saint, for this would be denying God's merciful plan. Holy Scripture tells us: 'This is the will of God: Your sanctification.' It is up to each of us, His creatures whom He created out of the love of His Heart, to seek to obey Him. Remember, those beautiful words in Holy Scripture: 'What does God ask of you, but to walk in His way and do His Holy Will.'

Have your home Blessed and Consecrated to the Holy Hearts of Jesus and Mary. And always keep on hand: Holy Water, Blessed Wax Candles, Blessed Palm, Blessed Crucifix, Images of Jesus, Mary and Joseph.

Holy Mother Church gives us a choice of many devotions and a great treasury of indulgences. She tells us that we should value indulgences highly and we should gain as many as possible for ourselves and others.

After Holy Mass, Holy Communion, the Sacramental, there is the Rosary, of which we have already spoken. It is good to join the Arch confraternity of the Holy Rosary, remembering Our Blessed Mother's promise: 'I have obtained from My Divine Son that all members of the Rosary Confraternity shall have for their intercessors the entire Celestial Court during their life and at the hour of their death.'

Be enrolled in and constantly wear the Brown Scapular of Our Lady of Mount Carmel, which is 'Our Lady's Livery.' Every day recite the commutations prayers of seven times Our Father, Hail Mary and Glory Be, to gain the Sabbatine Privilege (rescue from purgatory the Saturday following your death).

Be enrolled in and wear the Miraculous Medal of Our Lady, which bestows such great graces. Remember Her words when She sadly said: 'Many people do not receive graces, because they do not ask for them.' O Mary, Conceived without sin, pray for us who have recourse to Thee.

It is well also to wear the Saint Benedict Medal, which is the highest indulgenced Medal of the Church. Learn and recite the prayers against Satan, which are engraved on the Medal.

We should cultivate much devotion to Saint Joseph. It is revealed that wherever the Blessed Virgin is, Saint Joseph is always with Her, because it was given to him to take care of Her.

We must always draw nearer to and rely upon the Holy Angels, remembering that they are not only our guardians but also our messengers, ready to do our bidding. There is a chaplet in honour of the Angels, which contains remarkable promises for those who recite it.

We are urged to make Many more visits to the Blessed Sacrament, and make Holy Hours. If we cannot go to a Church for these things, then we should send our Angel to attend Holy Mass for us, to visit Jesus in the Blessed Sacrament, to attend to our prayers. We should make Very many spiritual communions. Our Lord asked Sister Benigna to let not even a quarter of an hour pass without making a Spiritual Communion. So desirable this is.

The 'Storm Novena' is valuable in that it brings us to the Blessed Sacrament nine times in one day. Another devotion most pleasing to Our Lord is to His Holy Face. He not only wishes us to make reparation for the insults to His Holy Face, but he wants us to behold Him face to face for all eternity. Saint Athanasius relates that the devils on being asked what verse in the Scriptures they feared the most, replied: 'That with which the 67th Psalm commences: Let God arise, and let His Enemies be scattered, and let them that hate Him flee from before His face!' They added that this verse always compelled them to take flight.

We should give special attention to Saint Michael, the Archangel, and continue to recite the prayer (by Pope Leo XIII) after each Mass. This holy Pope composed this prayer after his terrifying vision of Satan's power of destruction in these times.

Much more devotion should be given to the Holy Spirit. We should be impressed with the importance of the Holy Ghost when we recall that Our Lord said that He must go, in order that the Holy Spirit could come, and 'The Holy Spirit will teach you all things that you need to know.'

We should not forget the Poor Souls in Purgatory. We ask them for favours, and pray for their release.

The Green Scapular continues to bestow many blessings and effect many conversions and returns to Church, with the Prayer: 'Immaculate Heart of Mary, pray for us now and at the hour of our death.'

In Our Lord's revelations to Berthe Petit, He particularly asked devotion to Our Blessed Mother under the title of 'Sorrowful and Immaculate Heart of Mary.'

A prayer too much forgotten is the one which Our Lady of Fatima asked to be said when we offer sacrifices: 'O Jesus, it is for love of Thee, for the conversion of sinners, and in reparation for the sins committed against the Immaculate Heart of Mary.' This is a Miraculous prayer . . . please use it often.

When Sister Josefa Menendez (Called the 'second Margaret-Mary') asked Our Lady for a prayer to be said constantly while working, she gave this: 'O My Beloved, Who art also My God, make my heart a flame of pure love for Thee!'

Very great promises to save countless souls accompany this little prayer which Our Lord taught to Sister M. Consolato Betrone (Capuchin Nun):

'JESUS, MARY, I LOVE YOU! SAVE SOULS!'

The fifteen prayers of Saint Bridget of Sweden on the Passion of Our Lord, are most timely, since Our Lady has recently impressed upon us that we 'must think more of the Passion of Jesus.'

Booklets, leaflets, chaplets, and medals are available for any devotion of your choice. However, out of all these private devotions, we must remember that Our Blessed Mother's Rosary is the most important, according to the requests of both Jesus and Mary.

Also, the Stations of the Cross, and the Stations of our Sorrowful Mother . . . since all of these cause us to meditate upon the Passion of Our Lord and the compassion of Our Lady.

In one of our Blessed Mother's revelations to a stigmatic nun in Italy, she said: 'My daughter, the time is not far off. When men least expect it, the course of Divine Justice will be accomplished. My Heart is so big for poor sinners and I make use of every possible means that they may be saved. Look at My mantle, how big it is! If I were not bowed over the world, to cover all with My maternal love, the tempest of fire would already have broken up the nations. This is the mantle of My mercy for all those who, have repented, come back to My Immaculate Heart. See, My right hand holds the mantle to cover and save poor sinners, while My left hand holds back Divine Justice so that the time of mercy may still be prolonged. To help me in this I ask that the prayer of 'Maternal Refuge' be spread as a most useful means to obtain graces and salvation for poor sinners.

Say often, with your arms crossed:

'QUEEN OF THE UNIVERSE, MEDIATRIX OF MEN TO GOD,
REFUGE OF ALL OUR HOPES! HAVE MERCY ON US!'

This article was originally printed by The Marian Army of the Latter Times, 132 Oakland Grove Ave., Elmhurst, Ill. 60126.

Fecha:   06-29-05 02:43

La primera parte es muy hermosa y llena de esperanza no es asi?

Autor: María Esther de Alvarez (200.106.175.---)
Fecha:   06-29-05 09:40

Apreciada en Cristo, walburga:

Acabo de dejar un aporte en otro Foro sobre los llamados días de oscuridad. Me permito copiarlo para este post en particular.

Con respecto a los tres días de oscuridad puedo decirte que llevo más de diez años tratando de encontrarlos!!! Cuando interpelé al respecto a una supuesta vidente me respodió que estaban ampliamente anunciados en el Antiguo Testamento y que, como tú nos comentas, muchos místicos y santos han hablado de ellos. Pero tampoco he encontrado fuentes serias al respecto: tan solo escritos de alguien (muchos autores, por desgracia) que afirma que un tercero le contó lo que escuchó de otro... es decir, un rumor.

Sobre las supuestas alusiones en el Antiguo Testamento, he pensado que los tres días de total oscuridad ya sucedieron: ¿Acaso Cristo no fue Crucificado, Muerto y sepultado? ¿No permaneció muerto durante tres días? El Evangelio relata la gran oscuridad que descendió sobre la tierra, los terremotos, el velo del templo rasgado de arriba a abajo. La naturaleza lloró por el terrible deicidio cometido por la humanidad entera. Tres días en que el Inmaculado Cordero de Dios, Su Único Hijo, permaneció sepultado...

Los modernos profetas milenaristas, sin embargo, interpretan esta supuesta "profecía" como la consecuencia de una serie de acontecimientos que llaman la Gran Tribulación y que, sospechosamente, apuntan a la destrucción parcial de la Iglesia. De hecho se habla de la subida del Anticristo... ¿Subida a dónde? Algunos seudoprofetas dicen que será un lider mundial que instaurará la Religión Universal (la Nueva Era); otros, más osados, afirman que el Anticristo designará un Antipapa (la bestia de la desolación). Luego habrá una terrible guerra mundial, cataclismos nunca vistos enviados por Dios para detener la guerra y, finalmente, como consecuencia de la confrontación nuclear universal, ocurrirán los tristemente famosos tres días de oscuridad... y para completar el cuadro, sólo en las casas de los elegidos brillarán los cirios benditos (que muchas personas coleccionan compulsivamente junto con sacramentales de todo tipo y hasta uvas en brandy!!!). Y esos elegidos saldrán victoriosos a repoblar el mundo pues ya Satanás estará encadenado por mil años!!!

Mucha ciencia ficción y nada de Revelación o de Verdad...

Abrazos en Jesús Eucaristía,

María Esther Cadavid de Alvarez

Otro punto de vista...
Autor: Luis Enrique Lazcano F (201.134.126.---)
Fecha:   06-29-05 17:01

Se me ocurrio preguntarles su opinión a los de la Universidad de la Excelencia (de Miguel Angel Cornejo) en Mexico, sobre un mensaje apocalíptico similar a los que ponen arriba.

La respuesta es muy interesante y provechosa para quienes somos dados a buscar este tipo de profecías.

Y a mi modo de ver, es lo que recomendaría un buen sacerdote: vivir el HOY, santamente.

No preocuparse por lo que pueda venir, sino vivir bien nuestro presente, como Dios quiere.

Les transcribo la respuesta que recibí:

Fecha: Thu, 16 Jun 2005 16:44:23 -0500
Remitente: "Isabel Loya" <webmaster@cornejoonline.com>
Destinatario: <llazcano@uag.mx>
Asunto: OPINIÓN DE CORNEJOONLINE Todos los encabezados
Todos los archivos adjuntos
Estimado Luis Enrique:

Le mando un cordial saludo y aprovecho para agradecerle que nos escriba. Respecto a su pregunta, de qué opinamos de este tipo de artículos e información, pues realmente no tenemos ninguna postura al respecto, sólo le puedo decir que depende de cada uno de nosotros creer o no creer. Creemos que nuestro pasado nos ayuda a asimilar experiencias y forma lo que somos ahora, y creemos que debemos aprovechar nuestro presente, vivir el HOY. Es lo único que tenemos, el HOY. Pensamos que no debemos predisponernos por malos comentarios, o por las adversidades que puedan venir, y en este caso, de lo que me envía, nuestra postura es NO PREDISPONERNOS, VIVIR EL HOY, DAR LO MEJOR DE NOSOTROS MISMOS HOY. Y si realmente nos llegara a pasar todo eso, le llamamos DESTINO, sucesos circunstanciales fuera de nuestro control. Pero debemos en la medida que no sea posible, ser arquitectos de nuestro PORVENIR, eso si está en nuestra manos, debo de trabajar HOY en lo que quiero ser o lograr MAÑANA.

Espero haber sido clara en la explicación de qué opinamos del mensaje que me envía. No debemos temer, porque nunca estaremos exentos de sufrir calamidades de la naturaleza, un ejemplo claro fue el tsunami del año pasado, son cosas que no podemos predecir, ni evitar, si estamos en esas circunstancias, no podremos hacer nada. Y respecto a esos mensajes, lo mejor es evitar leerlos, no porque sea malo hacerlo, si no porque nos hacen a predisponernos.

Y como agradecimiento a su correo electrónico, le envío unos pergaminos del Lic. Cornejo, que espero sean de su agrado.

Cordialmente,

L.D.G. Isabel Loya

cornejoonline.com Exclusivo para Líderes

webmaster@cornejoonline.com

-----Mensaje original-----
De: llazcano13@universia.net.mx [mailto:llazcano13@universia.net.mx]
Enviado el: Martes, 07 de Junio de 2005 03:25 p.m.
Para: canales@cornejoonline.com; eventos3@cornejoonline.com; inventarios@cornejoonline.com; libreria@cornejoonline.com; libreria_satelite@cornejoonline.com; webmaster@cornejoonline.com; gerencia@cornejoonline.com; libros2@cornejoonline.com; academico@cornejoonline.com; eventos4@cornejoonline.com; contador@cornejoonline.com; direccion@cornejoonline.com
Asunto: ¿Que opinan de este mensaje, desde la filosofía de la Excelencia?

¿Porqué hay un mensaje así en la red?

¿Debemos temer lo que vendrá?

¿Cómo debemos reaccionar ante anuncios de calamidades terribles como éste?

Gracias.

http://www.christinagallagher.org/sp/

Mensaje recibido el 23 de Febrero de 2005 en Relación a Eventos que Sufrirá Europa y el Mundo Entero

Temprano en la mañana del 21 de Febrero de 2005, se le revelaron a Christina los eventos que caerán sobre Europa y el mundo. Ella nos dice lo siguiente:

“Las inundaciones se incrementarán por toda Europa y a través del mundo entero, acercándose a un diluvio. El mar gradualmente se elevará e inundará la tierra. Esto sucederá tanto en Europa como alrededor del mundo. Cuando el nivel del mar se eleve e invada la tierra lo hará permanentemente: no se retirará. Tormentas, granizadas, vendavales y tornados se incrementarán hasta niveles de terror en áreas acostumbradas a dichas tormentas pero también empezarán a suceder en regiones en donde normalmente no ocurren. Todos los extremos de los cambios del clima sucederán no solo durante todos los meses sino incluso en un mismo día conforme las estaciones del año entren en un total caos. En Europa acontecerán muchos deslaves en número cada vez más creciente. Terremotos sucederán no solo en áreas acostumbradas a ellos, sino en áreas nuevas que normalmente no habían sido afectadas. Acontecerá otro maremoto o algo similar que golpeará a Irlanda y a un gran número de diferentes países alrededor del mundo. En los Estados Unidos acontecerá un gran y horroroso terremoto con muchas réplicas que llevarán a una gran devastación.

Todas las anormalidades del clima se incrementarán y culminarán con fuego que vendrá del cielo.

Considero que es difícil contradecir a los científicos al tratar de explicar los cambios del clima en términos del calentamiento global. Sí, su teoría es correcta pero sólo toma en cuenta una pequeña porción de lo que acontecerá, y si el calentamiento global cesara instantáneamente esto no sería suficiente para compensar lo que se aproxima al mundo. Sé esto con la misma certidumbre que cuando en dos ocasiones iniciando en 1992 se me mostró el maremoto en el Océano Indico lo cual publiqué el mismo año. Sé esto con la misma certidumbre que cuando públicamente declaré el colapso de las torres gemelas el 11 de septiembre de 1999, dos años antes exactamente en la misma fecha en la que fueron destruidas. La totalidad de lo que es inminente solo puede ser explicado como la mano de Dios que viene al mundo en justicia y todos verán que esto será comprobado. Sé que hay algunos que se reirán y lo desecharán, pero sus carcajadas se tornarán en lágrimas y se darán cuenta que esta es una vez más la parábola de las vírgenes prudentes y las vírgenes necias. Sólo hay una arma y esta es la oración y los sacramentales que Nuestra Señora Bendita nos ha pedido que usemos para nuestra protección.

Desearía no ser la portadora de todo esto pero sé que el tiempo ha llegado en el que todo esto se tiene que decir, sin importar la forma en que será recibido. No repetiré esto públicamente. Solo los sabios podrán ver la verdad y los necios no escucharán sino hasta que sea demasiado tarde”

El siguiente mensaje le fue dado a Christina el 22 de Febrero de 2005:

“La sangre de los mártires clama a Dios para que purifique la Tierra.

La sangre de los inocentes, los bebés abortados, clama a Dios para que detenga esta abominación ( Christina pudo sentir un mar de sangre.)

Las madres se han acostumbrado al aborto, como si fuera aceptado como un método anticonceptivo.

Los tres pecados que más afligen al Corazón de Jesús han sido cumplidos y continúan en práctica alrededor del mundo.

(Esto se refiere a un mensaje recibido por Christina de parte de Nuestra Señora el 28 de diciembre de 1992 cuando dijo:

“Los tres pecados que más lastiman al Corazón de Mi Hijo en estos tiempos son:

El aborto, el asesinato de los inocentes,

El sacrificio de los inocentes a Satanás

y el abuso inmoral de los inocentes.”

Habrá una epidemia alrededor del mundo con un germen que se deriva del SIDA. Mucha gente inocente lo contraerá y morirá.

Habrá una plaga con un tipo de virus que matará a mucha gente alrededor del mundo.

(Esto claramente se refiere a los primeros mensajes de Nuestra Señora a Christina sobre la purificación del mundo en el que dijo que habrá más enfermedades que nombres para ellas.)

Los habitantes del mundo están ahora preparados para el anticristo. El mundo está predispuesto a todo tipo de artilugios satánicos y posesiones satánicas. Hay mucho dolor en los Corazones de Jesús y de Su Madre María cuando ven la vida de Jesús en la humanidad que está siendo entrampada diariamente. Hay tanto pecado y ceguera en el mundo que la mayoría ha aceptado estas cosas demoníacas como normales”.

Jesús le habló a Christina:

“Mi pequeña víctima, necesito que te mantengas firme y no temas, Estoy contigo y traeré la justicia sobre todos los que han sido tus torturadores. Los lamentos de Mi Madre no fueron escuchados por aquellos que tenías oídos para oir.

Mi Corazón Sagrado está herido al mirar esas injusticias. No Deseo que tus lágrimas sean derramadas de esta manera. No deseo el desgaste de tu cuerpo o el tormento de tu alma. Es indispensable que tengas paz.”

Luego Christina recibió un mensaje privado, después del cual Jesús continuó:

“ Mi víctima de Mi Sagrado Corazón, no hay nadie que sepa las grandes cosas que obtengo de tu pequeña vida…. Te bendigo Padre, Hijo y Espíritu Santo.”

Re: Otro punto de vista...
Autor: grigio (201.143.22.---)
Fecha:   06-30-05 09:10

Estimados Luis y Maria Esther,
antes que nada quisiera decir que estoy plenamente de acuerdo con Luis en que no debemos de depender de estos mensajes en nuestra vida, no debemos dejar que nos influencien de manera negativa.
En cuanto a lo que comenta Maria Esther, creo que es mi deber (quiza sea soberbia, pero de verdad asi lo creo) el aclararle que la Virgen ha dado mensajes muy claros sobre una catastrofe como nunca hemos visto los seres humanos, en el mensaje de Akita Japon (que esta aprobado por la Iglesia) habla de una bola de fuego, que algunos interpretan como un meteorito que caera sobre la tierra matando tanto a buenos como a malos, de modo que solo quedaran vivos una tercera parte de la humanidad. Si una catastrofe de estas magnitudes ocurriese, la comunidad cientifica sabe y reconoce que los tres dias de oscuridad serian una consecuencia logica de este fenomeno, aunque lo logico seria que la tierra durara mucho mas en oscuridad, sin embargo Dios acortara el tiempo para que no desaparezca el total de la humanidad. En otras apariciones tambien aceptadas por la Iglesia, la virgen dice claramente que la senal que precedera a este evento sera una gran cruz roja en el cielo. Y lo dice claramente, y como ya lo mencione, aprobado por la Iglesia. Creo que no debemos vivir ni asustados, ni regidos por estas cosas, pero no creo que ignorarlos por completo sea correcto tampoco. Tenemos una tarea urgente y clara para estos tiempos, que es la de pedir por la salvacion de las almas, si esto nos ayuda para hacerlo con mas frecuencia y mayor solicitud, entonces creo que es bueno.
Si lo deseas Maria Esther, te puedo poner referencias mas claras.

Dios te bendiga....

Autor: José Antonio Guerrero (201.144.169.---)
Fecha:   06-30-05 12:59

Presente y Futuro de la Iglesia y del Papado

(Extracto del Capítulo VIII del libro Puntualizaciones Proféticas)

De los anteriores acontecimientos que hemos mencionado, los que nos interesa particularmente precisar en el presente ensayo son los relacionados con el presente y futuro de la Iglesia y del Papado. Respecto a los restantes sucesos daremos una explicación breve de algunos, y otros ya han sido desarrollados en diversos libros escritos por su servidor. El tema del esoterismo de la Atlántida, la influencia diabólica y su vínculo con el Anticristo, está siendo objeto de estudio aparte en un libro que está aún en proceso de redacción.

El centro neurálgico del Fin de los Tiempos lo constituye la apostasía del mundo, siendo la más grave la que ha entrado a la Iglesia. La Santísima Virgen fue anunciando la crisis espiritual y las tragedias materiales que se dejarían venir si los hombres no hacían caso a los llamados de Dios. El mensaje dado en La Salette, Francia, en 1846, dio la voz de alerta al hacer mención, entre otras muchas cosas, de la mala vida de los sacerdotes; del abandono de la oración y la penitencia por parte de los líderes del Pueblo de Dios; del oscurecimiento de la inteligencia por parte de Satanás, así como las divisiones que él causaría en la sociedad. La Virgen hizo referencia a un tiempo especial donde Lucifer y muchos demonios y espíritus de las tinieblas serían desencadenados del infierno; a la existencia abundante de mala literatura y de un relajamiento a todo lo que se refiere al servicio de Dios. Al ataque sistemático al Santo Padre y al sufrimiento que tendría que padecer, hasta el extremo de que Roma perdería la fe y sería destruida. También mencionó la figura del Anticristo y el mal que acarrearía al mundo con toda clase de pecados, y también todas las calamidades y desastres de todo tipo que vendrían a la tierra como consecuencia de lo anterior. Para una mayor claridad de lo dicho, estos son algunos extractos del largo mensaje transmitido por la Virgen en La Salette a Melania Calvat, y que por sí solo se explica:

“Si mi pueblo no quiere someterse, me veré obligada a dejar caer la mano de Mi Hijo. Es tan pesada que no la puedo detener más. ¡Desde hace tiempo que sufro por ustedes…!

“Los sacerdotes, ministros de Mi Hijo, los sacerdotes, por su mala vida, por sus irreverencias y por su impiedad al celebrar los santos misterios, por su amor al dinero, al honor y a los placeres se han convertido en cloacas de impureza…

“Dios va a castigar de una manera sin precedentes.

“Los jefes, los conductores del pueblo de Dios han abandonado la oración y la penitencia; el demonio ha oscurecido sus inteligencias; se han convertido en estrellas errantes que el antiguo Diablo arrastrará con su cola para hacerlos perecer. Dios permitirá a la antigua serpiente poner divisiones entre los soberanos, entre las sociedades y en todas las familias. Se sufrirán penas físicas y morales…

“La sociedad está en víspera de las más terribles calamidades y los más grandes acontecimientos. Se verá obligada a ser gobernada por una vara de hierro y a beber el cáliz de la cólera de Dios…

“En el año 1864, Lucifer y un gran número de demonios serán desatados del infierno. Abolirán la fe poco a poco, aún entre las personas consagradas a Dios… Muchas casas religiosas perderán completamente la fe y perderán a muchísimas almas…

“Los libros malos abundarán en la tierra y los espíritus de las tinieblas extenderán por todas partes un relajamiento universal en todo lo relativo al servicio de Dios y obtendrán un poder extraordinario sobre la naturaleza. Habrá iglesias para servir a estos espíritus. Habrá personas que serán transportadas de un lugar a otro por los malos espíritus, aún los sacerdotes, porque no se han dejado guiar por el buen espíritu del Evangelio, que es un espíritu de humildad, de caridad y de celo por la gloria de Dios. En ciertas ocasiones, los muertos y los justos serán traídos de nuevo a la vida (es decir, explica Melania, que estos muertos asumirán la forma de almas virtuosas que habrán vivido sobre la tierra, para así mejor engañar a los hombres. Esos supuestos muertos resucitados no serán otra cosa que el demonio bajo esas figuras. Predicarán otro Evangelio contrario al del verdadero Cristo Jesús, negando la existencia del Cielo; podrán ser también las almas de los condenados. Todas esas almas aparecerán como unidas a sus cuerpos).

“Habrá por todos los lugares prodigios extraordinarios, porque la verdadera fe se habrá extinguido y la falsa paz alumbra al mundo. Ay de los príncipes de la Iglesia que se han dedicado únicamente a amontonar riqueza sobre riqueza, poner en salvo su autoridad y a dominar con orgullo.

“El Vicario de Mi Hijo tendrá mucho que sufrir. Esta será la hora de las tinieblas. La Iglesia tendrá una crisis espantosa.

“…no se verán más que homicidios, odio, envidia, mentira y discordia sin amor por la patria y por la familia.

“El Santo Padre sufrirá mucho. Yo estaré con él hasta el fin para recibir su sacrificio. Los malvados atentarán muchas veces contra su vida, sin poder poner fin a sus días; pero ni él ni su sucesor verán el triunfo de la Iglesia de Dios.

“Los gobernantes civiles tendrán todos un mismo plan, que será abolir y hacer desaparecer todo principio religioso, para dar lugar al materialismo, al ateísmo, al espiritismo y a toda clase de vicios…

“Paris será quemado y Marsella engullida. Varias grandes ciudades serán sacudidas y engullidas por terremotos…

“La tierra será castigada por todo género de plagas; habrá guerras hasta la última que harán los 10 reyes del Anticristo…

“Roma perderá la fe y se convertirá en la sede del Anticristo.

“La Iglesia será eclipsada y el mundo quedará consternado. Pero he ahí a Henoc y Elías, llenos del espíritu de Dios… harán grandes prodigios por la virtud del Espíritu Santo y condenarán los errores diabólicos del Anticristo…

“…Henoc y Elías serán muertos; Roma pagana desaparecerá. Caerá fuego del cielo y consumirá 3 ciudades; el universo entero estará preso del terror… Ha llegado el tiempo: el sol se oscurece; sólo la fe vivirá. (La que Llora. León Blois. Ediciones Marikolbe. 2000, México, D.F.)

Las anteriores citas resultan suficientemente claras para revelar la situación que se vive y que se vivirá en el futuro inmediato. Que nadie se engañe pensando que no pasa nada y que las profecías no se cumplen. Estamos entrando a la mayor oscuridad que la Iglesia haya vivido, pero desafortunadamente para nosotros aún no hemos tocado fondo. Muchas partes del secreto de La Salette – en 1879 un extracto del mismo con imprimátur del Obispo de Lecce vio la luz pública, y en 1922 el texto completo con la licencia del P. Lepidi, Asistente perpetuo del Santo Oficio – ya se han cumplido, vinculadas con Pío IX, Napoleón y Austria, que era la potencia católica. Pero el mensaje mayormente alude al Fin de los Tiempos: la crisis espantosa de la Iglesia, el ataque y poder que ejercerá el demonio sobre el mundo, la época del Anticristo y las grandes calamidades que vendrán al mundo, entre otras muchas cosas.

Ataque Diabólico sin Precedentes

Pero la apostasía y cisma que se avecina no vienen solas. La advertencia de la Madre de Dios se ha venido cumpliendo inexorablemente porque los hombres no hemos respondido como Dios esperaba. El Fin de los Tiempos estaba profetizado que llegaría, pero en nuestras manos estaba el poder aligerar en intensidad o acortar la prueba en duración. No obstante, el misterio de la iniquidad llega con toda su fuerza pues se ha abierto la puerta al mayor ataque diabólico que los siglos jamás han conocido.

Es en esta línea que se comprenden mejor las palabras que la Virgen dijo a una de las videntes de Medjugorje al explicarle el capítulo XII del Apocalipsis, eje central del final de los tiempos: “… debes darte cuenta que Satanás existe. Un día se presentó ante el trono de Dios y pidió permiso para poner a prueba a la Iglesia por un periodo de tiempo y Dios le dio permiso para que lo haga por un siglo. Este siglo (XX) está bajo el poder del demonio…”

Por su parte, el Papa León XIII también creía que ese siglo estaba bajo el poder del demonio. La revista Soul Magazine publicó el siguiente relato en la edición de mayo-junio de 1984: “El 13 de octubre de 1884, el Papa León XIII acababa de celebrar la Santa Misa cuando escuchó una voz profunda y gutural que decía: Yo puedo destruir tu Iglesia… para hacerlo necesito más tiempo y más poder. Entonces el Papa oyó una voz suave que preguntó: ¿cuánto tiempo y cuánto poder? La voz gutural respondió: de 75 a 100 años y más poder sobre los que se entreguen a mi servicio. La voz suave replicó: tienes ese tiempo. Profundamente perturbado el Papa León XIII mandó que se dijera una oración especial a San Miguel Arcángel al final de cada misa:

“San Miguel Arcángel, defiéndenos en la lucha. Sé nuestro amparo contra la perversidad y asechanzas del demonio. Que Dios manifieste su poder sobre él, es nuestra humilde súplica. Y tú, oh Príncipe de la Milicia Celestial, por el poder que Dios Padre te ha concedido arroja al infierno a Satanás y a los demás espíritus malignos que vagan por el mundo para la perdición de las almas. Amén.”

Se siguió diciendo esta oración después de la Misa durante los últimos años del siglo XIX y principios del siglo XX, hasta que el día 26 de septiembre de 1964 se ordenó que ya no se dijera más después de cada Misa.

Precisamente ahora cuando más se necesitan esta oración y otros ritos exorcistas que existían dentro de la Liturgia Católica han sido suprimidos.

“Hasta sentarse en el Templo Santo de Dios”

La Sagrada Escritura contiene una frase que frecuentemente pasa desapercibida al referirse a la Parusía o Venida del Señor: “Primero tiene que venir la apostasía y manifestarse el hombre de la iniquidad, el hijo de la perdición, el adversario que se alza sobre todo lo que lleva el nombre de Dios o es adorado, hasta el extremo de sentarse en el Santuario de Dios y proclamarse Dios a sí mismo” (2 Ts 2, 3 – 4).

El Espíritu Santo a través de San Pablo deja claro que la iniquidad al final de los tiempos será tan terrible que llegará hasta sentarse en el Templo Santo de Dios. Así quedan comprendidas en su correcta dimensión las palabras de la Virgen de La Salette: “Roma perderá la fe y se convertirá en la sede del Anticristo”. Ni más ni menos.

Por su parte, existen numerosísimos textos y pruebas que confirman que la masonería, como una gran conspiración secreta habilidosamente organizada y disciplinada en contra de Cristo y de Su Iglesia, ha penetrado en su interior. De ahí las palabras de Pío X: “Ellos traman la ruina de la Iglesia, no desde fuera, sino desde dentro” (Encíclica Pascendi).

Una Nueva Iglesia desde la Iglesia Católica y contra la Iglesia Católica

La masonería dentro de la Iglesia es oculta, donde sus hombres han madurado un complot, han elaborado un plan con la expresa voluntad de suplantar a la Iglesia existente. Pierre Virión, en su obra Misterio de la Iniquidad, escribe que ciertos grupos ocultistas han trabajado activamente en las grandes órdenes masónicas para desarrollar un espiritualismo iniciático al servicio de Lucifer. Trabajan por una iglesia iluminada con un nuevo cristianismo. Se pretende erigir como la nueva Iglesia Católica Romana, la que surgirá como fruto del espiritualismo masónico. Esta iglesia iluminada sería, afirman sus “profetas” Elifas Levy y el Canónigo Roca, “ratificada oficialmente por el último Papa, convertido ya este al nuevo cristianismo” (Pierre Virión, Cruz y Fierro Editores, Buenos Aires, Argentina, 1968). Y sobre el asalto a Roma de esta iglesia nueva, dice el Canónigo Roca: “En su forma actual, el Papado desaparecerá… el nuevo orden social se implantará desde Roma pero al margen de Roma, sin Roma, a pesar de Roma, contra Roma… y esa nueva Iglesia, aunque tal vez no deba conservar nada de la disciplina escolástica y de la forma rudimentaria de la Iglesia antigua, recibirá sin embargo de Roma la Consagración y la Jurisdicción Canónica” (La Gloria Centenaria pág. 452 y 466. Citado por Pierre Virión. ob. cit. pág. 47).

Este párrafo anterior es clave para entender lo que va a sucederle a la Iglesia a la muerte de Benedicto XVI. Es una nueva Iglesia Católica en Roma que surge de la misma Iglesia fundada por Cristo y que será “ratificada” como tal por un Papa de la nueva iglesia, que en realidad será un antipapa, un Papa falso, un falso profeta, que se proclamará ilegalmente Papa de la Iglesia y que pretenderá seguir las normas de las Iglesia, al menos por un tiempo, aunque realmente no será Papa legítimo. Será más bien un Papa falso cabeza de una Iglesia falsa, aunque el mundo lo verá como el Papa verdadero de la Iglesia. Por eso la Virgen le dijo al padre Gobbi que surgiría precisamente “un falso cristo y una falsa Iglesia” (17 de junio de 1989). El verdadero Papa sí será cabeza de la Iglesia Verdadera, pero será atacado en su autoridad y legitimidad por la falsa Iglesia y el falso Papa, mientras que la Iglesia verdadera disminuirá de fieles considerablemente.

Esta es la realidad que estamos viviendo y que nos sumerge de lleno en el peligro que la Iglesia actual está sufriendo debido a la infiltración masónica. Ya desde 1972 Nuestro Señor le decía a la mística Filiola lo siguiente: “Se ha dejado conducir a la Iglesia en las manos de un espíritu como masónico”. Este proyecto masónico ha traído como consecuencia un relajamiento y pérdida de la importancia de la confesión individual; la desvalorización de la Eucaristía; que se comulgue de pie y en la mano; un relativismo de la moral; una supresión a todo tipo de sacrificio y penitencia corporal, considerándose como algo exagerado y anticuado; una alteración al sentido del pecado; un mayor libertinaje en la Liturgia; menor piedad y misticismo en las iglesias; disminución notable en oraciones como el Via Crucis, adoraciones, reparaciones eucarísticas, procesiones, etc.; una tergiversación del sentido del sacrificio en la Santa Misa en pro de un mero banquete pascual; disminución del hábito religioso y signo sacerdotal; una aversión a los dogmas; una explicación de la fe religiosa como un fenómeno subjetivo; una voluntad de penetrar en las instituciones de la Iglesia para irlas modificando sin violencia.

Por lo anterior, no es extraño, y aún parece lógico que un gran sector de la Iglesia, tanto de laicos como de sacerdotes, obispos y cardenales propugnen por cambios radicales en la Iglesia, tales como la cesación del celibato sacerdotal y su apertura lícita al matrimonio; la opción de la mujer a aspirar al sacramento del orden sacerdotal; el reconocimiento moral de los medios artificiales de anticoncepción; respeto y reconocimiento a los derechos de homosexuales y lesbianas a ejercer su propia opción de “género”, asimilando su unión al vínculo matrimonial y posibilidad de derecho de adopción; una real democracia dentro de la Iglesia que permita una mayor colegialidad otorgando mayores derechos y poderes a las Conferencias Episcopales; replantear ciertos criterios que tienen como base la infalibilidad papal; reconsiderar la posibilidad de voto a los fieles en materia de doctrina y teología, etc.

Todas estas propuestas son una realidad abrumadora en un sector de la Iglesia, parte por esa influencia masónica como por el error e ignorancia al desconocer la verdadera naturaleza de la Iglesia. Es decir, es necesario recordar que la Iglesia Católica es una institución humana y divina, espiritual y visible a la vez (Lumen Gentium # 8). No se olvide que la Iglesia es una institución que proclama la salvación eterna en Jesucristo, por el mandamiento supremo del amor y la participación de los sacramentos. La Iglesia camina en el tiempo pero su fin es sobrenatural, y esta lógica de fondo no comulga con la lógica humana, ni de una empresa, ni de un partido político, ni siquiera de otra iglesia o denominación religiosa.

Dicho en otras palabras, el catolicismo tiene tres dimensiones: 1) En primer lugar es una doctrina que no está sujeta a los vaivenes de la historia, ni es cambiante. Procede del Antiguo y Nuevo Testamento junto a la Tradición de los Apóstoles. 2) Una segunda dimensión es la ética del hombre que se fundamenta en los mandamientos que vienen directamente de Dios. Aquí se expresa la verdad de Dios sobre lo que hay que creer y hacer. Aquí no caben explicaciones psicológicas, históricas, naturales, antropológicas o políticas que pretenden relativizar todas las conductas. Aquí no caben componendas. 3) Y el tercer aspecto es su organización visible, pero no sigue el modelo democrático sino el de la unidad, que tampoco significa consenso político. La unidad es en torno al obispo de Roma, sucesor de Pedro, a quien Jesucristo eligió como cabeza de los apóstoles, cuyos sucesores son los obispos. Y más consecuencias se siguen de esto.

Pero por encima de este desconocimiento de la verdadera naturaleza divina de la Iglesia que la hace sujeta de ataques por parte del mundo, el peor ataque es el del “humo del infierno que ha penetrado en su interior”, según palabras de Paulo VI en 1972, y que explican su situación actual. No menos dramática es la revelación que hizo uno de los principales estudiosos de la política vaticana, el Padre Malachi Martin, autor de diversas obras de alto contenido profético y de gran rigor en su investigación. En su obra The Windswept House, traducida por Editorial Planeta Española con el título El Último Papa, menciona (págs. 12 a 25) lo que ocurrió en la Basílica de San Pedro en la capilla dedicada a San Pablo el 29 de junio de 1963… la entronización del arcángel caído Lucifer mediante una misa satánica y que explicaría la tremenda decadencia de la Iglesia en los últimos 40 años. Poco antes de morir, en el año de 1998, el Padre Malachi en una entrevista concedida al New York Times confirmó que lo relatado en su libro era rigurosamente cierto y que él tenía conocimiento por testigos directos de tan monstruoso hecho.

En esta misma línea, la masonería no sólo desacraliza a la Iglesia sino que pretende elevarse a su mismo nivel, tal y como lo hemos apuntado párrafos arriba. De ahí que en la obra citada del Padre Malachi Martin describa el compromiso masónico para ser realizado por el Último Papa:

“Aquél que mediante este sanctasanctorum, sea designado y elegido como último sucesor al trono pontificio, por su propio juramento se comprometerá, tanto él como todos bajo su mando, a convertirse en instrumento sumiso y colaborador de los constructores – masones – de la casa del hombre en la tierra y en todo el cosmos humano – masonería oculta. Transformará la antigua enemistad – la que se estableció con la serpiente en el Paraíso – en amistad, tolerancia y asimilación aplicadas a los modelos de nacimiento, educación, trabajo, finanzas, comercios, industrias, adquisición de conocimientos, cultura, vivir y dar vida, morir y administrar la muerte. Ese será el modelo de la nueva era del hombre” (Ob. Cit. Planeta Española, Madrid, 1996).

Por eso, la masonería trabaja para dar el último toque para la instauración de un nuevo cristianismo y una nueva Iglesia: “Estamos obligados a concluir sobre la base de una documentación rica en certezas, escribe Pierre Virión, que un magisterio oculto conduce a los doctores de una nueva iglesia inventada en las altas sociedades secretas a principios del siglo XX para que sea hecha realidad en un plazo de 100 años” (Ob. Cit. pág. 43). Y el canónigo Roca delinea lo que será esta nueva Iglesia: “Habrá una nueva religión; habrá un nuevo dogma; un nuevo rito, un nuevo sacerdocio cuya relación con la Iglesia que cae (la Iglesia romana) será exactamente lo que fue la relación de la Iglesia Católica con la Iglesia Mosaica, su difunta madre” (El Final del Mundo Antiguo, pág. 373, citado por Pierre Virión, ob. cit. pág. 151).

Así, solamente una sociedad teocrática que tenga el carácter de la masonería podrá unir un día el Islam y la cristiandad, a los hebreos y a los budistas, a Europa y Asia, todos en un mismo ideal y con una misma esperanza. Corresponde a la masonería, según lo dicho, formar la nueva iglesia universal que tendrá su sede inicialmente en Roma. Aquí se dará el cisma. Esto ocurrirá, repetimos, a la muerte de Benedicto XVI.

Así lo profetizó hace más de un siglo Fray Joachim Blumenhagen: “Cuando el templo masónico brille sobre todo el universo, cuando su techo sea el azul del cielo, los polos sus paredes, el trono de San Pedro y la Iglesia de Roma sus pilares, entonces los poderes de la tierra brindarán esa libertad a las personas que hemos reservado para ellas. Quiera el maestro de este mundo (Satanás) concedernos otros 100 años y alcanzaremos dicho fin” (Malachi Martin. ob. cit. pág. 77).

Por eso, repetimos lo que el Espíritu Santo le inspiró a San Pablo: “Por que ha de manifestarse el hombre de la iniquidad… hasta sentarse en el Templo Santo de Dios” (2 Ts 2, 3 – 4).

No te dejes vencer por el mal, antes bien vence el mal con el bien

Fecha:   06-30-05 13:51

En todo caso el mensaje de la Virgen de Salette a Melania, sucediò años despues, La Virgen Santísima predijo acontecimientos que se cumplieron en la fecha indicada, afectando naciones, a la Iglesia y al mundo entero.

Los mensajes de Nuestra Señora de la Salette para el mundo dados a Maximino y Melanie en 1846 son importantes y actuales para nuestros días: "No ofendan más a Dios (no pequen más) y hagan penitencia; sinó, terribles pruebas y sufrimientos vendrán sobre el mundo". El mismo mensaje ha dado Nuestra Señora en Lourdes y en Fátima: oración, penitencia y consagración a su Inmaculado Corazón..

http://www.corazones.org/maria/salette.htm
------

Los libros del Padre Malachi Martin, , No veo que sean de Editoriales Catolicas,,, y a el Fray Joachim Blumenhagen NO Tengo idea quien es.

Re: Otro punto de vista...
Autor: María Esther de Alvarez (200.106.191.---)
Fecha:   07-01-05 00:32

Apreciado en Cristo, Grigio:

Los mensajes de Akita fueron aprobados por el Obispo de la diócesis de Niigata, Monseñor John Shojiro Ito. A pesar de que en varias páginas de internet se asegura que el Cardenal Joseph Raztinger aprobó tanto las manifestaciones como los mensajes en 1988, no logré encontrar ningún documento oficial de la Iglesia en la Página del Vaticano, como si sucede con pariciones aprobadas como Fátima y Lourdes.

Te agradecería si tu conoces el documento y me dices dónde encontrarlo.

Por el contrario, Verónica Lueken, supuesta vidente de Bayside, N.Y., quien también dijo recibir mensajes sobre los eventos de la Gran Tribulación y habla extensamente de los tres días de oscuridad y la bola de la redención fueron condenados por el Obispo de Brooklin, Monseñor Mugavero, en 1987, pues consideró que estos mensajes se apartaban gravemente de la doctrina de la Iglesia.

Recibe un abrazo en Jesús Eucaristía,

Autor: María Esther de Alvarez (200.106.191.---)
Fecha:   07-01-05 00:36

Apreciados en Cristo:

Ninguna revelación privada puede pretender completar la Revelación Pública.

Cristo prometió:

"Las puertas del infierno no prevalecerán contra Ella (la Iglesia por él fundada)"

"Estaré con vosotros HASTA EL FINAL DE LOS TIEMPOS". Esto invalida el milenarismo.

"La cizaña y la semilla estarán juntas hasta el Final de los tiempos"...

Autor: grigio (201.143.26.---)
Fecha:   07-01-05 13:04

Estimada Maria Esther,
disculpa que no haya respondido, pero he tenido muchas ocupaciones, veo que te vas de los foros por un tiempo, la verdad no creo tener tiempo por ahora de buscar, pero lo hare y pondre las referencias aqui, espero que cuando regreses las puedas ver.
Disculpas por no poder responder ahora, pero como te dije ahora tengo muchas cosas que hacer.
Que Dios te bendiga....

Fecha:   07-01-05 16:05

Estimada Maria Esther,
Aqui esta un documento que encontre que quiza aclare dudas, Ratzinger manifesto su aprobacion, mas parece que no ha sido como las otras apariciones como Fatima o Lourdes, en un documento oficial. He encontrado otras referencias, pero ahora me es imposible buscar mas pues tengo muchas ocupaciones.
Yo verdaderamente creo que cosas grandes estan por venir, en Medjugorje los videntes han dicho que van a revelar algunas senales antes de que sucedan los varios castigos que estan por llegar. Una de las videntes dio a entender (a mi parecer por una declaracion que hizo) que para cuando llegue la purificacion mayor ella ya habra muerto.
No sabemos que vendra, ni como, pero la mayoria de los videntes de varias apariciones y profecias de santos dicen que estas cosas ya estan muy cerca. Los videntes en Medjugorje andan mas o menos entre los 30 y 40 anos, y a ellos les va a tocar avisar sobre algunas cosas que vienen tres o diez dias antes de que sucedan (es diferente para cada acontecimiento), asi que muchos de nosotros estaremos vivos, de eso, al menos yo, no tengo ninguna duda (claro, si es que no morimos por alguna otra causa).
Estimada Ma. Esther, es dificil que una aparicion sea aprobada hasta que al menos una parte se cumpla, tal como sucedio con Fatima, tuvo que cumplirse en parte la profecia para que la Iglesia aprobara y la gente le pusiera atencion, asi mismo sera con las nuevas apariciones, muchas no seran aprobadas hasta que los acontecimientos que anuncian se hayan cumplido, pero muchos van a desear haber puesto mas atencion a esto, haber estado mas preparados, por eso pienso que es importante darlo a conocer.

Aqui anexo algo que encontre en ingles, creo que es interesante:
In 1984 a local bishop in Niigata, Japan, authorized veneration of the Holy Mother of Akita, a devotion based on the exudation of mysterious liquid from a wooden statue in a chapel used by nuns at a convent, particularly one named Sister Agnes Sasagawa.
It all started in 1973, when a voice, a sweet, indescribable voice, like a prayer, seemed to issue from a statue dedicated to Our Lady of All Peoples. It was Sister Sasagawa -- at the time deaf -- who 'heard" it. The statue shed tears on 101 occasions.
On October 13 of that year -- anniversary of the famous Fatima sun miracle -- Sister Agnes claimed to hear Mary speak an important message. "As I told you," Mary allegedly said, "if men do not repent and better themselves, the Father will inflict a terrible punishment on all of humanity. It will be a punishment greater than the Deluge, such as one will never have been seen before. Fire will fall from the sky and will wipe out a great part of humanity, the good and the bad, sparing neither priests nor faithful."
It was a potent message. That was one mystery. Did it really point to a future event? There was also intrigue in its connection with "Our Lady of All Peoples," an alleged apparition in Holland that spelled many calamities. Chalk that up as a second mystery. Too, there was intrigue in the potential connection to the third Fatima secret. And there was intrigue in that the phenomenon involved a cardinal by the name of Joseph Ratzinger.
In 1979 the man who one day would become Pope Benedict XVI sent a letter to the nunciature in Tokyo that was "unfavorable to the events" claimed in Akita, according to the then-diocesan bishop John Shokiro Ito. At the time Benedict was prefect of the Sacred Congregation for the Doctrine of the Faith -- which oversees such alleged revelations.
It could have been the death blow to the statue phenomena, but the bishop sent a second dossier for prolonged Vatican examination. There had been misunderstandings in the information the Vatican had reviewed, the bishop asserted. He was then granted direction on how to approach private revelations and told that it would be in his hands.
Five years after the first Ratzinger note, Bishop Ito issued his pastoral letter, confirming his initial impression of the statue and declaring that "it is beyond human powers to produce water where there is none, and I believe that to do this the intervention of a nonhuman force is necessary."
Moreover, stated the bishop, it was not a question of pure water, "but of a liquid secreted by a human body." The bishop had had it analyzed.
Bishop Ito emphasized that after a scientific investigation of the weeping statue, and the miraculous cure of the nun's deafness (yes, this too had occurred), "one cannot deny the supernatural character of a series of inexplicable events relative to the statue of the Virgin which is found in the convent of the Institute of the Handmaids of the Eucharist at Yuzawadai, Soegawa, Akita (diocese of Niigata)."
"Consequently," he said, "I authorize throughout the entire diocese, with which I am charged, the veneration of the Holy Mother of Akita, while awaiting what the Holy See publishes definitively on this matter."
The Vatican never has issued a judgment of its own -- it usually does not, leaving it to local prelates -- but what was intriguing was that the pastoral letter was allowed to move forward and included the dramatic prophecy.
Bishop Ito was apprehensive over the reaction of the Vatican to that, but when he brought his letter to Cardinal Ratzinger in 1988, the cardinal said the pastoral letter was acceptable and allowed dissemination of the letter to the faithful. While not personally passing judgment on the messages themselves, then-Cardinal Ratzinger suggested a further inquiry by the Bishops Conference of Japan -- which expressed no need of further investigation, endorsing the findings.
Thus, a phenomenon with an apocalyptic-like message had been granted a bishop's approval, and had been done under the scrutiny of a future Pope -- one seen as hard-nosed in such matters.
That was one matter. Cardinal Ratzinger had allowed a bishop to go his own way in what amounted to partial Church approval. It was not declared outright that the message was from the Virgin Mary, only that the phenomenon of the tears was inexplicable.
But a reliable source who spoke to Cardinal Ratzinger about the alleged events came back with the claim that the powerful cardinal was not only well aware of the potent Akita message, but linked it to the at the time still-unrevealed third secret of Fatima.
The reliable source was the ambassador to the Vatican from the Philippines, Howard Q. Dee, who related that in discussion with Cardinal Ratzinger, he had surmised that Ratzinger must have recognized the Fatima secret in the Akita message because the prefect had allowed the bishop's pastoral letter.
"To confirm this assumption, during my farewell visit to Cardinal Ratzinger at the end of my Vatican stint as Philippine ambassador, I asked the good cardinal about the correlation of the Fatima and Akita messages," wrote Ambassador Dee. "I knew it was a delicate question as his answer might reveal indirectly the content of the third secret. To my happy surprise, he confirmed that these two messages were essentially the same" [our italics].
When the third secret was revealed years later, in June of 2000, it was shown to be an image of an angel ready to torch the earth.
Such correlated, to be sure, with Sister Sasagawa's message that fire would fall from the sky.
A nuclear holocaust -- sparked by Russia, which was the central focus of Fatima -- was a daunting prospect at the time of Akita, when the Cold War was still at full throttle; the messages seemed thus connected.
But the intrigue went further. For in its actual style, the Akita message was more closely related to what had been declared as a bogus third secret. In 1963 a German publication called Neues Europa had printed what it claimed was the third secret and quoted it as predicting that "fire and smoke will fall from the sky and the waters of the oceans will be turned to steam." Moreover, it predicted that within the Church there would be a great conflict, such that "cardinals will be against cardinals, and bishops against bishops."
Sister Sasagawa's message declared the same prophecy in a way that was almost verbatim.
"The work of the devil will infiltrate even into the Church in such a way that one will see cardinals opposing cardinals, bishops against other bishops," she quoted the "statue" as saying.
Both the Neues Europa secret and Sister Sasagawa's message used some of the very same words: a great punishment, worse than the Flood, cardinal against cardinal, "bishop against bishops," Satan in their very midst.
The problem was that the Neues Europa "secret" was declared as false by both the Vatican and the Fatima seer, Sister Lucia dos Santos. When the actual third secret was revealed, it forewarned of a similar event, but not with words; there was instead a series of images.
And so another intrigue: how did Sister Sasagawa come up with such a similar message? Had she read the Neues Europa "version"? Or was this too supernatural in a way that remains a mystery?
And then there was the connection to what is known as "Our Lady of All Peoples." This apparition had gone through a series of rejections by bishops in Amsterdam -- at times with Vatican urging -- until it was accepted by a local bishop, Bishop Joseph Maria Punt, on May 31, 2002. It is still unknown whether that judgment will withstand subsequent bishops.
But as of now, it stands as a Church-approved apparition.
Said Punt: "Unlike Holy Scripture, private revelations are never binding upon the conscience of the faithful. They are a help in understanding the signs of the times and to help live more fully the Gospel (Luke 12:56, Catechism of the Catholic Church, n. 67). And the signs of our times are dramatic."
It was an unusually candid evaluation by a bishop of an apocalyptic apparition with forecasts of nearly countless disasters -- far more, and with greater specificity, than in the revelations of places like Fatima and Akita. It was also an apparition that has urged a new dogma declaring the Blessed Mother as "Coredemptrix, Mediatrix and Advocate."
And this brings us back to Benedict XVI -- or Cardinal Ratzinger.
Asked in a book of interviews called God and the World about the call of many who in line with the Amsterdam apparitions have urged the Church to raise Mary to the status of "Co-redemptrix," Cardinal Ratzinger had replied, "I do not think there will be any compliance with this demand, which in the meantime is being supported by several million people, within the foreseeable future. The response of the Sacred Congregation for the Doctrine of the Faith is, broadly, that what is signified by this is already better expressed in other titles of Mary, while the formula 'Co-redemptrix' departs to too great an extent from the language of Scripture and of the Fathers and therefore gives rise to misunderstandings."
"The word 'Co-redemptrix' would obscure this origin," Cardinal Ratzinger told journalist Peter Seewald in the book. "A correct intention is being expressed in the wrong way. For matters of faith, continuity of terminology with the language of Scripture and that of the Fathers is itself an essential element; it is improper simply to manipulate language."
And so a last intrigue: as Pope, will he change his mind? What does he himself feel about Akita? And what will he say about the many other apparitions that have risen since Akita and continue to rise in a world where signs, allegedly, continue to be seen?

Dios les bendiga...

Fecha:   07-02-05 14:38

Muchas gracias a todos por sus aportaciones a este tema. Creo que lo mejor es estar siempre alerta, en Gracia de Dios, pues no sabemos ni el día ni la hora... Saludos fraternales para todos, Walburga

Vista en eslabones   Tema más Actual  |  Tema más Antiguo 

Importante: Estos foros fueron cerrados en octubre de 2005, y se conservan únicamente como banco de datos de todas las participaciones, si usted quiere participar en los nuevos foros solo de click aquí.

Copyright 2003 - 2005 (c) Catholic Net, Inc. Todos los derechos reservados.
Ir a Catholic.net